Po návratu z distanční výuky jsme opět obnovili osobní spolupráci žáků a také přijali do kolektivu novou žákyni, která se teprve česky učí. Trang žáci hezky přijali a zapojili do činností, pojmenování věcí ve třídě, příprava pomůcek na vyučování, orientace ve škole...
Po celý advent jsme otevírali adventní kalendář a seznamovali se s různými zvyky. Poslední školní den před vánočními prázdninami byl třešničkou na dortu. Celý den jsme měli v duchu přicházejících Vánoc. Poslouchali jsme koledy, povídali o Vánocích na pohlednicích Josefa Lady, spolupracovali jsme při plnění vánoční únikovky, vyráběli přáníčka.
Chceme dělat radost nejen lidem, ale i zvířátkům, proto jsme šli ke krmelci a donesli jim kaštany a mrkev. Po návratu do třídy nás pod stromečkem čekaly dárky, na kterých nás překvapily jmenovky – kladné vlastnosti zvířátek – odvážná vlaštovka, zábavná opička, šťastná surikata, veselý tygr, silný medvěd, hbitý kocour … při rozdávání dárků jsme tedy řešili, komu dárek patří. Kdo se podobá danému popisku. Reakce dětí a přirovnávání vlastností ke konkrétním dětem byly skvělé. Přesně dokázali pojmenovat vlastnosti a přiřadit je k žákům třídy. A dárek? Kniha od autorky Ivy Březinové Začarovaná třída. Tu si určitě po Vánocích přečteme.




Mgr. Olga Šuranská